dinsdag 20 januari 2015

klassikale actn

Tal van klassikale activiteiten kwman aan bod:
* sorteren warm- koud
* sorteren zomer- winter
* waarneming winterkledij
* waarneming schaatsen
* kringgesprek: vriezen- ontdooien...
* we gingen dieper in op het verhaal 'kikker in de kou'

donderdag en vrijdag gaan we dieper in op de koude en de vogels ( en andere diertjes) in de winter

we leerden ook een liedje: winterkleren:

Ik ga de kou weer in, ik pak me warmpjes in
een muts van dikke wol
voor mijn kleine krullenbol

Ik ga de kou weer in, ik pak me warmpjes in
mijn wanten doe ik aan,
dan kan ik naar buiten gaan

Ik ga de kou weer in,
ik pak me warmpjes in
en om mijn nek een sjaal
heerlijk warm allemaal

Ik ga de kou weer in
ik pak me warmpjes in
en kijk mijn winterjas
is te warm voor in de klas

en een versje:
Er was eens een mannetje
die was niet wijs
hij bouwde zijn huisje op het ijs
het begon te dooien
hielp op met vriezen
toen moest dat mannetje zijn huisje verliezen